Podnět k rekonstrukci železniční zastávky Hodňov (v Olšině).

Zastávka v roce 1954

V roce 2008 upozornilo OS Olšina  Správu železniční dopravní cesty s.o. na tristní a neutěšený vzhled železniční zastávky Hodňov v Olšině (viz níže). Pro ilustraci jsme zaslali fotografii z roku 1954 a fotografii ze současnosti. Požádali jsme o nahrazení současné plechové „boudy“, dřevěným domečkem podle fota. Čekáme. Revitalizace železniční tratě České Budějovice – Volary byla zahájena v tomto roce. Odpověď Správy železniční dopravní cesty nás bohužel zklamala. Ač byla revitalizace trati Volary – Kájov zahájena, nebude se v ní v letošním roce pokračovat z finančních důvodů. Nezbývá než doufat , že se třeba nějaké  finance náhle najdou, zapomenuty ve  vládním kapsáři.

Zastávka v roce 2008

"Nově" natřeno

Září 2011 K našemu velkému údivu byla v červenci naše plechová, nápisy a kresbami „vyzdobená“ železniční zastávka, ve stylu „art brut“,  zatřena terakotovou barvou, takže  teď září  červeně, v zeleni za vodou,  jako švédský domek nebo seník. Tak se tedy našly peníze alespoň na tu barvu. 30.9.2013 Z médií se dovídáme, že revitalizace trati v úseku Kájov-Volary  v letošním roce opět pokračuje. Obracíme se proto na Správu železniční dopravní cesty České Budějovice, abychom připomněli naší předchozí žádost o zkulturnění železniční zastávky Hodňov. Odpověď naleznete zde: Stanice_Olšina.

Nová zastávka

V roce 2014 proběhla, v rámci revitalizace železniční trati Kájov – Volary, také rekonstrukce železniční stanice Hodňov, v Olšině. Bylo vybudováno nové masivní nástupiště pro bezbarierový přístup do vlaku, (vlaky ale mají vysoké schůdky a dveře vysoko), nainstalováno 5 vysokých lamp veřejného osvětlení  a na nástupišti smontována dřevěná zastávka s zatím ještě nezasklenými třemi okénky, 1 odpadkovým košem a nadstandardně luxusní lavičkou (viz. foto dále). Musím říci, že se bohužel svými rozměry nemůže rovnat s původní, předválečnou zastávkou (viz. foto výše), do které se vešla i kamna, ve kterých drážní  zřízenec v  zimě topil. Nicméně i když naše původní představa o instalaci zastávky podle starého vzoru nedošla naplnění, jsme rádi, že už je rekonstrukce trati hotova (zbývá ještě uklidit staveniště a okolí!), že zase budou vlaky jezdit normálně a že se máme kam ukrýt před nepohodou, dokonce vsedě na lavičce (doporučovala bych nohy lavičky pevně ukotvit v podlaze!).

Postup „revitalizace“:

Příspěvek byl publikován v rubrice Akce sdružení, Aktuality, Nezařazené. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Komentáře nejsou povoleny.